Sjukstuga :-(

Jaha ja det är bara när man är sjuk som man hinner blogga... kanske borde vara sjuk oftare? ;-)
Nä det är inte kul att hosta så lungorna kommer upp, spotta segt slem och snyta sig var och varannan minut... Men jag överlever! Idag blir det sofflocket hela dagen, med Hem till gården-rejs. :-D

Nu har jag ju iof tid att kommentera Melodifestivalen! Det har ju redan varit två deltävlingar och jag har inte skrivit ett enda inlägg! Dumma mig!

Så här kommer mina analyser hittils:

Deltävling 1:

Till Final
Loreen och Dead By april
Till andra chansen
Sean Banan och Thorsten Flinck

Kommentarer:
Väldigt nöjd med de två finalisterna! Det var ett mkt svagt startfält där Loreen och DBA verkligen lyfte det hela. Loreen var fantastisk i sitt lite mystiska nummer, med härlig låt precis i min smak. Det gav mig faktiskt gåshud och en förhoppning om hög placering i ESC!
DBA var en frisk fläkt med lite ny stil, Growling är ju inte direkt vanligt i melodifestivalen hehe.
Andra Chansarna var också helt ok, men där brydde jag mig lite mindre kanske. Sean Banan hade en trallvänlig komisk låt, men tror knappast den går vidare till final sen. Thorsen har nog en chans, det var mkt känsla bakom. Men han skrämmer mig litegrann... :P

Deltävling 2:

Till final
Ulrik Munther och David Lindgren
Till Andra Chansen
Top cats och Timoteij

Kommentarer:
Nästan samma scenario som första deltävlingen. Ganska låg starndard på låtarna, och de två finalisterna var verkligen de enda som jag kunde godta i en final. David var i en klass för sig, men charm, scentrygghet, fartig låt och säker röst! Man blev glad!
Ulriks låt växer! Det räcker inte till ESC, men det var en riktig låt som småtjejerna kommer lyssna sönder i vår ;-) Top cats kunde jag ha sluppit, medans Timoteij passade bra i andra chansen. De var duktiga och jag gillar etnopop, men detta var mkt svagare än deras hit "Kom", och tyvärr jämför man ju!
Kvällens magplask var väl Di Leva? Stor artist som nog trodde att han skule gå vidare. Låten var typiskt Di Leva, tralligt och behagligt. Men det var inget nytt eller överraskande. Och så kanske misshandelsryktena mot honom spelade in?


Hittils har jag då två stora favoriter, Loreen och David Lindgren! Toppen topppen toppen!!
Dead By April kommer på en god andraplats, så det känns som att finalen kan bli riktigt bra faktiskt.
Som det känns nu kan vi skicka Loreen direkt så kommer vi få en bra placering i ESC! ;-)

Det är såå KUL med melodifestivalen, på lördag kör vi igen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0