Sommaren är kort...

och det mesta regnar bort. Ja så heter det ju i den kända låten av Tomas Ledin. Och i år har det nästan kännts så ;-)
Jag har idag arbetat första dagen efter 4 veckors semester, och kan nu se tillbaka på allt kul vi gjort, trots vädret!

Nä så illa är det kanske inte, men första två veckorna på semestern var väl inte så roliga. Om det inte regnade så var det mulet, eller så var luften kall.  Men det kunde även glimra till och vara fint ibland.

Första veckan var jag ledig själv då mini fortfarande jobbade. Då passade jag på att hälsa på Sessan och faktiskt rida :-D Det var jätteroligt att se hennes nya stall och se hur hon hade det. Och hon verkade trivas ypperligt! Se mer på Sessans blogg http://sessan2002.wordpress.com/

Sen när vi alla var lediga tillsammans så var vi en dag på Gröna lund tilllsammans med Chelseas dagiskompis Julia och hennes föräldrar. En riktigt trevlig dag och tjejerna hade jätteroligt! Chelsea älskade att åka karuseller, och vi vuxna gillade alla lotter och kamper hehe. Vi fick faktiskt med oss lite smått och gott, bland annat min favorit Sid från Ice Age ;-) Självklart vann mini den genom att kasta bollar hehe.

Sen så var vi en dag i tyresta nationalpark med Mange, Denise och Ozzy. Tog först en promenad i skogen och sen åt vi matsäck i tyresta by. Fint väder men tyvärr var det galet mkt myggor i skogen! Chelsea drabbades nog mest och hade 14 myggbett på benen! Det finns fortfarande märken kvar efter dom på benen,  och ett tag hade hon en liten febertopp, gissar att det kan ha berott på betten.

Sen så har vi haft lite picknickar, varit på bakluckeloppis i Lissma och fyndat och lite sådant enkelt.

Tredje semesterveckan drog vi till Halmstad till minis mamma och sambo. Vi försökte vänta in solen men det var ingen ide. Och vi hade lite småtrist väder där nere mest hela tiden.
Resan ner gick superbra, chelsea kollade film eller lekte med sina saker, vi pausade och sen sov hon en liten sväng mot slutet.
Väl där så var vi mest vid huset, de har byggt en pool som chelsea gillade att leka vid. inte i, för det var iskallt tyckte hon ;-) Och det var lite kyligt faktiskt, så jag badade bara två gånger på den veckan.
Mange och Denise kom ner ett par dagar i slutet på veckan, då passade vi på att besöka Ullared och shoppa lite!
Var helt ok med folk, men det är lite rörigt och vi handlade väl inte sååå mkt. Lite saker till Sessan, lite höstkläder och saker till Chelsea och så lite godis typ.  Vi gjorde det till en heldag och åt även där. Trevligt :-)
Firade min och Chelseas namnsdag med jordgubbstårta också förstås (Margareta) :-)
Sen åkte vi hem efter en vecka, det var rätt lagom.

Sista veckan har vi haft kanonväder här hemma! Har varit nere vid vår strand, promenerat och Chelsea har lekt massor med Elias.
Vi avslutade min semester med en tripp till Parken Zoo i Eskilstuna i går. Toppenväder, lagom med folk och Chelsea tyckte det var jätteroligt (ja vi med!). Såg många djur, åt god mat och avslutade med en massa karusellålande. Chelsea var i sjunde himlen ;-)
Toppen avslutning på semestern verkligen!

Nu jobbar jag igen som sagt, men Mini och Chelsea har semester veckan ut.
Men... nästa vecka är det 2 dagar ledigt igen för vi ska till Göteborg och se UNITED!!! Mot Barca :-)
Ska bli såååå häftligt och roligt, jag längtar hela tiden!!
Tyvärr är Giggs och spelar OS-fotboll, det var lite trist faktiskt. Men att se Rooney och grabbarna är väl helt ok det med :-D Måste packa kameran, måste packa kameran......

Sommaren är kort, det mesta regnar bort, men nu är den här så ta för dig!!! :-D

Bilder från sommaren kommer i nästa inlägg!