Mello deltävling 3

Jag kan inte hålla tyst längre.. jag måste få skriva av mig lite efter gårdagens melodifestival!
För första gången någonsin så är jag lite upprörd faktiskt!

Ja ni kan säkert gissa varför, det fanns ju en "artist" som rörde upp mkt känslor i går.. och tyvärr verkade det gå hem i stugorna för han gick direkt till finalen!
Björn "kääärleeeken" Ranelid. Urk.
Han pratar (mässar) sig igenom låten, jag hör inte orden för jag har redan storknat vid första "kääärrrleken". Vad är detta??! Jag skäms, gömmer mig under pläden och kvider. Ta booort!
Han mässar vidare, och så kommer refrängen. En ung söt blondin sjunger om Mirakel. Hon är duktig, absolut! Men jag ber själv om ett mirakel att vi slipper höra och se Ranelid igen.
Jag blir inte bönhörd, han kommer åter. Kääärrrleken...
Och inte nog med det inte! Mot slutet så nynnar han med i refrängen! Han försöker sjunga.. och det är än ännu värre än hans mässande om Kääärrrleken.
Urk. Urk. Urk!

Det var inte många bra låtar med i går iof. Det fanns två st som var i en klass för sig: Molly Sandén och Andreas Johnson.
Molly med en ballad, förstås. Men det var inte typisk, svensk, schlagerballad. Utan en känslosam, modern ballad och hon var så snygg! Hon har blivit vuxen! ;-) Hon gick också mkt välförtjänt till final.
Andreas är tryggheten själv. Han är tillbaka i "Sing for me" stuket, vilket jag gillar skarpt. Denna låten var dock inte lika stark som tex Sing for me (eller underbaaara Glorious!). Men som sagt, tryggt, stabilt, mysigt... Borde ha gått till final. Istället för Kääärrrleken. Urk.

Resten behöver vi knappt nämna. EMD-Mattias stod kvar till slutet mot Ranelid, och trots att hans låt kanske inte var av högsta klass så låg den milslångt före Ranelid och borde ha gått vidare.
Sen fanns det lite falsksjungande pojkband, trista tjejband, en vacker ung Julia Roberts-kopia utan röst, en kortklippt tjej jag inte minns längre....

Nu ser jag fram emot sista deltävlingen! Inte för att startfältet är mkt att hurra för, förutom charmknutten Danny! :-D
Vi kommer bla att se Lotta Engberg och Christer Sjögren i en duett (hujedamig!) och Charlotte Perelli (igen och igen och igen, kan inte hon bara pensionera sig?? Ta med dig de två jag nämnde nyss också!).

Det blir nog bra i slutändan när Loreen, David eller Danny tar hem hela tjottaballongen!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0