Sjukstuga

Inte bloggat på ett tag men den enkla förklaringen  är att vi har haft rena sjukstugan här hemma!
Jag jobbade hela helgen, dock lite snorig men det var inte mer med det. Det började till och med kännas bättre på söndagen.
På måndagen lämnar jag Chelsea på dagis, då är jag hes och lite öm i halsen och Chelsea snorar en del. Men vi är båda hyfsat pigga. Men jag hinner bara vara hemma en stund så blir jag sämre! Jätte ont i halsen, kan knappt prata och är helt igentäppt i näsan. Bara att sjukanmäla sig, skulle jobba på kvällen!

Mini skulle hämta på dagis, så han fick göra det fast jag var hemma. Chelsea hade ropat: Mamma! Men kommit direkt och varit glad iaf ;-) Hade haft det jättebra på dagis!
Men hon var trött på kvällen och var snorig och lite hostig.
Och på morgonen efter, i tisdags, så var hon jättevarig i båda ögonen och det hade torkat in i ögonfransarna så hon kunde inte öppna ögonen!  Lilla snuttan, hon var så ledsen.
Så vi sjukanmälde henne på dagis och så var vi hemma och skötte om varandra istället.
Sen blir även Mini sämre och får stanna hemma ett par dagar, suck! När ska detta ta slut?

Idag är det torsdag och jag känner mig inte mkt bättre alls! Ont när jag sväljer, men känner att det är slem i halsen som gör detta. Kan äta och dricka. Och helt igentäppt från och till..
Chelsea är mkt bättre men lite svullen runt ögonen och snorig.
Mini är väl bättre han med, men trött och snorig som vi andra :-(
Så alltså, rena sjukstugan här hemma!

En söt bild kanske piggar upp ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0