Dagisstart!

I måndags var det Chelseas första dag på förskolan, Mössebo Föräldrakooperativ!
Det är inskolning i ungefär två veckor innan hon börjar på "riktigt" förstås...

I måndags var vi där en timme, inomhus med först bara två barn till och fröken och sen kom även resten in.
Vi trivdes direkt! Trevliga fröknar, jättegulliga barn och mysiga lokaler. Och... 2 min promenadväg hemifrån ;-)

I går var vi där en timme till, först ute på lekplatsen tills det började regna då gick vi in. Ute lekte hon direkt i lekstugan, åkte ruchkana och grävde i sanden. Lilla Kalle blev favoriten direkt, de både kramades och skällde på varandra samtidigt, mycket känslor i luften!
Fick höra flera gånger hur social, glad och framåt hon verkar vara, och att inskolningen kommer gå som smort!

Beviset på det kom idag, skulle ut och plocka skräp med hela dagiset idag, men när vi kom till dagis så sa Bettan (fröken) att jag kunde lämna Chelsea där ensam idag och sen hämta om 2 timmar (om de inte hör av sig innan!). Knep lite i magen, jag som inte brukar oroa mig ;-)
Hon började gråta när hon såg mig gå, men tyckte  nog att hon slutat när jag kom utom synhåll ;-) De har iaf inte hört av sig ännu och det har gått 30 min hehe.

Stora tjejen, själv på dagis! Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0