Annat än bebisprat

Nu behöver ju inte allt handla om bebisar och sånt (även fast det ligger nära till hands hehe). Jag har ju inte ens pratat om det andra underbara som hände den dagen Chelsea föddes 2009-11-01!!
Då tog ju AIK SM GULD!!!!!!!!!
Jaa nu är det ju ett tag sedan, men som sagt har jag ju inte fått tid till att nämna det, så nu gör jag det lite i efterhand i stället.
Innan jag födde så sa jag hela tiden: bebisen kommer att komma 1 november, mitt i den stora avgörande matchen mellan Göteborg och AIK. Årets match - vinnaren skulle få guldet! Längtade nästan lika mkt till matchen som till bebisens ankomst ;-)
Bebis dröjde, BF kom och gick och 1 november närmade sig. Och dagen innan börjar jag ju få värkar och inser att det nog inte blir ngn match för mig! :P

Kl 15 när matchen börjar ligger jag med en bebis på magen på bb :-D Får sms senare att AIK vunnit, slog ifk med 1-2! Typiskt att man missade det, men fortfarande lika underbart!!
Sen att Tjerna fick göra avgörande målet! Han som spelat i AIK sen 99 och liksom bara väntat på det här guldet! Det var lite extra roligt!

Är så stolt över grabbarna!! Ingen trodde riktigt på dom innan säsongen, och de har ju inte gjort så mkt mål... Men med ett så stabilt försvar (Örlunds bästa säsong??) och vinster (sen att det bara var med 1-0 oftast spelar ju ingen roll) så gick det vägen!
Hoppas vi får behålla Obolo nu bara, han är helt outstanding. Men tycker att alla gjort ett bra jobb i år, bla Bojan har överraskat mig! Mutumba har också varit grym, och så måste jag ju nämna min favorit Kenny Pavey den härliga krigaren från england!!

GRATTIS AIK i efterskott! SÅÅÅÅ starkt gjort!
Drömmen om guld gick i uppfyllelse!!!!!! I vår ses vi igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0