v 38 + 5 och lite presenttips!

Besök hos bm igen, och allt såg jättebra ut!
Magen hade ett sf på 35, och bebis hjärta slog i 136. H*n sov under hela besöket, blivit en riktig sömntuta! ;-)
Har kännt mig lite piggare idag än på flera dagar. Varit i stallet och städat lite hemma, och det har gått jättebra!


Eftersom släktingar frågar om presenttips nu så har jag funderat lite till.Fortfarande gäller listan jag har lagt in tidigare i bloggen, men det är ju mest dyra saker. Så tänkte lägga till lite annat med.

Det jag själv har dille på men inte köpt så många av är: filtar!
Både tunna mjuka och tjocka fluffiga. Bomull, fleece, plysh, galler, ull.... Tror man kommer ha stor användning av filtar! Så det är ett bra tips!

Kläder gissar jag att folk gillar att köpa, men i så fall köp inte för små storlekar! Stl 50-56 har jag en del av som jag tror räcker för den första tiden. Men det jag kan tänka mig är en tunn fleeceoverall, med ben eller påse nedtill. Som man kan ha i vagnen med en filt över. Behöver flera eftersom jag tänkte ha en uppsättning stallkläder till bebisen ;-) Har en overall men den är mer till vintern, i brunt (finns bild i bloggen) med tillhörande vantar och tossor.
Har tunnare vantar som är turkosa, så fleeceoverallen kanske kan matcha dom då? ;-)
Storlek på overallen... 56-60 kanske så den funkar på hösten/milda vintern. Eller större 62-68 till senare vintern/början av våren. Får se hur stor bebis är kanske ;-)

Overall kanske denna typen:


Filtar tex som dessa:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0