Inför Ajax - United

Manchester United, laget i mitt hjärta, har ju som de flesta fotbollsintresserade vet åkt ut champions league (ja nu pratar vi inte mer om det, det är pinsamt ja...). Istället spelar de nu i europaleague och i kväll möter de Ajax på bortaplan.
United har inte spelat bra denna säsongen. Att de ligger tvåa i PL är egentligen ett under, men det bevisar samtidigt hur starka de är. Eller hur dåliga resten är ;-)

Ajax känner jag att de dock kommer att slå, även på bortaplan. Även fast Giggs lämnas hemma på engelsk mark :P
Men han måste ju så klart vila ibland han med, han är ju inte purung längre ;-)
Men glädjande nog är flera andra spelare med, som varit skadade en tid. Tex en av mina nya unga favoriter: Tom Cleverley och superbacken Phil Jones.

Truppen ser ut som så här: De Gea, Amos; Fabio, Rafael, Evans, Jones, Smalling, Fryers, Ferdinand; Valencia, Nani, Carrick, Young, Park, Scholes, Cleverley, Pogba; Rooney, Hernandez, Welbeck.

Förutom Giggs så saknar jag Evra i truppen. Även Berbatov saknas. Kanske inte en av mina favoritspelare, men han brukar leverera när det gäller.

Trots avsaknaden av storstjärnan i truppen så avslutar jag med en härlig bild:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0